google

همه شركتها برای خود فلسفه ای دارند و سعی می كنند با استفاده از این اصول كار را پیش ببرند. سایه این اصول را در تمام جوانب شركت می توانید مشاهده كنید. گوگل هم به عنوان یكی از شركتهای موثر در وب و نمونه شركتی كه بنده علاقه خاصی به آن دارم نیز دارای یك فلسفه 10 ماده ای است كه می تواند برای همه ما جالب باشد.

+
خیلی از اصول آنرا می توانیم استفاده كنیم. در این نوشته ترجمه كاملی از این فلسفه 10 ماده ای را خواهید خواند كه البته طولانی نیز هست. در نوشته ای دیگر به مشخص كردن نكات جالب و بررسی كلی این فلسفه خواهیم پرداخت.

1. بر روی كاربر تمركز كنید و هر هر چیزی دیگری به دنبالش خواهد آمد

از آغاز تمركز ما بر ارائه بهترین تجربه كاربری بود. چه در هنگام طراحی یك مرورگر جدید و چه تغییری جدید در صفحه جستجو، تمام سعی مان را كردیم تا در نهایت همه آنها در خدمت شما باشند، بجای اینكه در خدمت اهداف داخلی یا سود خودمان باشند.

صفحه آغازین ما بسیار ساده بوده و به سرعت بارگزاری می شود. رتبه نتایج جستجو هیچگاه به كسی فروخته نشد، تبلیغات هم هدفمند شده و آزار دهنده نیستند. اعتقاد داریم، هنگامی كه ابزار و نرم افزارهای جدیدی را طراحی می كنیم باید به گونه ای كار كنند كه شما متوجه تفاوتی در طراحی آنها نشوید.

 

2. بهترین كار این است كه یك كار را خیلی خیلی خوب انجام دهید.

ما كار جستجو را انجام می دهیم. با یكی از بزرگترین گروه های تحقیقاتی بر روی حل مسائل مربوط به جستجو كار می كنیم، می دانیم چه كاری را درست انجام می دهیم و چگونه می توانیم آنرا بهتر انجام دهیم.

میزكار گوگلی

سروكله زدن دائمی با مسایل مشكل باعث یافتن راه حل های مناسب و ارتقا دائم سرویسی شده است كه هم اكنون برای میلیونها نفر یافتن اطلاعات را تبدیل به فرایندی سریع و بی وقفه كرده است.

وقف كردن خودمان به امر جستجو باعث شده كه تمام آن چیزی را كه یاد گرفتیم در محصولات جدیدی مانند جی میل و نقشه های گوگل اعمال كنیم. امیدواریم قدرت جستجو را در بخشهای تجربه نشده ای استفاده كرده و به مردم در یافتن و استفاده از اطلاعات در زندگیشان كمك كنیم.

 

3. سریع خیلی بهتر از آهسته است.

ما می دانیم زمان شما ارزشمند است، هنگامی كه در وب به دنبال پاسخی هستید آن پاسخ را همان لحظه می خواهید و هدف ما فراهم كردن آن است. ما احتمالا تنها افرادی در كره زمین هستیم كه می توانیم بگوییم هدفمان این است كه بازدیدكنندگان سریعتر سایت ما را ترك كنند. با اصلاح بیت ها وبایت هایی از صفحات مختلف سایتهایمان و همچنین اصلاح ساختار محیط خدمت رسانی بارها و بارها ركورد سرعت خودمان را شكسته ایم، لذا زمان میانگین نمایش نتایج، كسری از ثانیه است. ما با انتشار هر محصولی چه نرم افزار موبایل باشد یا گوگل كروم، مرورگری پرسرعت برای وب امروزی و مدرن، مقوله سرعت را در نظر داریم. و به كارمان در افزایش سرعت، همچنان ادامه خواهیم داد.

 

4. دموكراسی در وب كار می كند.

جستجوی گوگل مبتنی است بر میلیونها نفر كه لینك سایتهای تولید كننده محتوی را منتشر می كنند، و به همین دلیل است كه این جستجو به خوبی كار می كند. توسط بیش از 200 سیگنال و بكارگیری شیوه های مختلف، مانند سیستم PageRank و الگوریتمهایش، كه با تجزیه و تحلیل مشخص می كند كه كدامیك از سایتها توسط صفحه های دیگر در وب به عنوان منبع اطلاعات معرفی شده اند، به اهمیت صفحه های مختلف وب پی می بریم. از آنجایی كه هر سایت جدید خود منبع تازه ای از اطلاعات است با گسترش وب، این روند ارتقا پیدا می كند.

در همین راستا در حوزه نرم افزارهای متن باز هم فعال هستیم، جایی كه با كار گروهی تعداد زیادی از برنامه نویسان، نوآوری اتفاق می افتد.

 

5. برای بافتن پاسخ نیازی نیست كه پشت میز كار خود باشید.

دنیا به شدت در حال موبایل شدن است: مردم می خواهند در هر مكان و هر زمانی به اطلاعات دسترسی داشته باشند. ما در زمینه فن آوریهای نو و ارائه راه حلهای تازه در حوزه خدمات موبایل كه به مردم در انجام دادن كارهای مختلفی توسط گوشی همراه، از چك كردن ایمیل و تقویم تا دیدن فیلم، بدون ذكر روشهای مختلف دسترسی به جستجوی گوگل، كمك می كنند، پیشرو هستیم. باید اضافه كرد كه امیدواریم نوآوریهای بیشتری را با استفاده از آندروئید، پلت فرم رایگان و متن باز موبایل به ارمغان بیاوریم. اندروئید فضای بازی را كه اینترنت را شكل داده به دنیای موبایل می آورد. آندروئید نه تنها با فراهم كردن انتخاب های بیشتر و ارائه تجارب جدید در حوزه موبایل به كاربران نفع می رساند، برای اپراتورها، تولیدكنندگان و توسعه دهندگان نیز فرصت های تازه كسب درآمد فراهم می كند.

 

6. بدون انجام كارهای شرورانه نیز می توانید كسب درآمد كنید.

گوگل یك كسب و كار است. سودی كه كسب می كنیم از راه ارائه فن آوری جستجو به شركتها و همچنین فروش تبلیغات در سایت خود و یا در سطح وب است. صدها و هزاران تبلیغات چی در سراسر دنیا از Adwords‌ برای تبلیغ محصول خود استفاده می كنند. صدها و هزاران ناشر از Adsense جهت نمایش تبلیغات مرتبط با موضوع سایتشان استفاده می كنند. برای اطمینان از خدمت رسانی به تمام كاربران (چه تبلیغ دهنده باشند یا نه)، برای این كار اصولی داریم:

     . ما در صفحه نتایج جستجو هیچ تبلیغی را نمایش نمیدهیم، مگر اینكه مرتبط با نتایج نمایش داده شده باشند. و همچنین معتقد هستیم كه تبلیغات فقط و فقط زمانی كه مرتبط با نتایج جستجو باشد، می تواند حاوی اطلاعات مفیدی باشد. به همین دلیل گاهی هیچ تبلیغی در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود.

 

     . معتقدیم تبلیغات می تواند بدون چشمك زدم هم مفید باشد. تبلیغات pop-up‌ را كه مانعی در دیده شدن آنچه كه به دنبالش هستید می شود را قبول نمی كنیم. به این نتیجه رسیده ایم كه تبلیغات متنی مرتبط با نیاز كاربر درصد كلیك شدن بسیار بیشتری از نمایش تبلیغات تصادفی دارد. هر تبلیغات چیی می تواند از این رسانه هدفمند بهره مند شود.

 

     . تبلیغات نمایش داده شده در گوگل همیشه به صورت كاملا واضح توسط عبارت Sponsored Link‌ مشخص شده است، لذا خدشه ای به نمایش نتایج جستجو وارد نمی كند. هیچگاه نتایج جستجو را برای بالاتر نمایش دادن شركای خود دستكاری نمی كنیم، هیچ كس هم نمی تواند PageRank خریداری كند.

كاربران به روش كار ما اطمینان دارند. هیچ درآمد كوتاه مدتی نمی تواند از بین رفتن اطمینان را توجیه كند.

 

7. همیشه اطلاعات بیشتری وجود دارد.

هنگامی كه تعداد زیادی از صفحه های HTML‌ -بیش از هر موتور جستجوی دیگری- را ایندكس كردیم،توجه مهندسان به اطلاعاتی جلب شد كه به راحتی در دسترس نبودند. گاهی اوقات مسئله با افزودن یك پایگاه داده مانند امكان جستجوی تلفن و آدرس حل می شد. گاهی هم نیاز به كمی خلاقیت بود، مانند جستجو در آرشیو اخبار، میلیونها تصویر و كتاب. و همچنان متخصصین ما در حال پیداكردن راه هایی برای دراختیار گذاشتن تمام اطلاعات دنیا برای علاقه مندان هستند.

 

8. نیاز به اطلاعات از تمام مرزها عبور می كند.

شركت ما در كالیفرنیا است اما ماموریت ما تسهیل دسترسی به اطلاعات در تمام دنیا و به هر زبانی است. برای تحقق این هدف در بیش از 60 كشور دفتر داریم، بیش از 180 آدرس اینترنتی داریم و بیش از 50 درصد خدماتمان توسط افرادی در خارج از ایالات متحده استفاده می شود. رابط كاربری جستجوی گوگل به بیش از 130 زبان ارائه شده، و امكان محدود كردن نتایج جستجو به یك زبان خاص نیز فراهم گردیده است و همچنین قصد داریم باقی نرم افزارها و محصولاتمان را هم به تمام زبانهای ممكن و حالات دسترسی مختلف ارائه كنیم. با استفاده از ابزارهای ترجمه ما، مردم می توانند مطالب منتشر شده در جای دیگری از دنیا را كه به زبان مادریشان نیست را هم مطالعه كنند. با استفاده از این ابزارها و كمك مترجمین داوطلب، توانسته ایم به خوبی هم از نظر كیفیت و هم از نظر كمیت خدماتمان را ارتقا دهیم.

 

9. بدون استفاده از كت و شلوار هم می توانید جدی باشید.

موسسین ما گوگل را بر پایه این ایده راه انداختند كه" كار باید پر چالش باشد، و این چالش باید جالب باشد." ما به این نكته اعتقاد داریم، كارهای خلاقانه، بیشتر در شركتی با فرهنگ درست اتفاق می افتد- و این فرهنگ درست تنها شامل فانوس ها و توپ های پلاستیكی نیست.

دستاوردهای تیمی و همچنین موفقیت های فردی كه در راستای موفقیت كلی ما باشد از ارزش و توجه خاصی برخوردارند.

ما توجه خاصی به كاركنان با انرژی، علاقه مند و خلاق خود داریم تا هم كار، هم بازی و هم زندگی كنند. ممكن است جوّ ما كمی غیر عادی باشد، اما هنگامی كه كه ایده های نو در "كافه لاین"، یا در باشگاه ورزشی در خلال یك ملاقات تیمی مطرح می شوند، به سرعت بحث و بررسی شده و مورد آزمون قرار خواهند گرفت و ممكن است این ایده ها زمینه ای برای راه اندازی محصولی در سطح بین المللی باشند.

 

10. بهترین بودن بودن كافی نیست.

ما بهترین بودن را تنها نقطه آغاز می دانیم، نه پایان. ما برای خودمان اهدافی تعیین می كنیم كه می دانیم به این زودی ها نمی توانیم به آنها دست پیدا كنیم، و این به آن دلیل است كه می دانیم با تلاش برای رسیدن به این اهداف فراتر از آنچه كه انتظار می رود پیش خواهیم رفت.

با تكیه بر خلاقیت و تكرار، آنچه را كه به درستی كار می كند را گرفته و جهت ارتقاء آن از جهاتی غیر قابل انتظار، تلاش می كنیم. برای مثال یكی از مهندسین ما متوجه این موضوع شد كه جستجو برای عباراتی كه از نظر املایی صحیح هستند درست كار می كند، و حالا می خواست ببیند با غلط املایی چه اتفاقی می افتد. این مطلب به او كمك كرد تا یك تصحیح كننده غلط املایی بهتر بسازد.

حتی اگر دقیقا ندانید كه به دنبال چه چیزی هستید، یافتن پاسخ مناسب در وب مشكل ما ست نه شما. سعی می كنیم نیازهایی را كه هنوز توسط كاربران بیان نشده اند را یافته و آنها را در قالب محصولات و خدماتی كه استانداردهای جدید  را تعیین می كنند عرضه كنیم.

هنگامی كه جی میل را راه انداختیم، بیشترین فضای اینترنتی را در مقایسه با سرویس های رقیب ارائه می كرد. اینها همان تغییراتی هستند كه ما به دنبال آنها هستیم، و همیشه به دنبال جاهای تازه ای هستیم كه بتوانیم تغییری ایجاد كنیم. در نهایت نارضایتی ما از آنچه كه هست، انگیزه ای است برای انجام كارهایی كه در پیش گرفته ایم.

-

ما را در تلگرام دنبال کنید ...


:: مرتبط با: ▲ شبکه و اینترنت ▼ ,
:: برچسب‌ها: فلسفه گوگل , google , گوگل ,
:: لینک های مرتبط: منبع ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
  • کل بازدید:
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید این ماه :
    بازدید ماه قبل :
    تعداد نویسندگان :
    تعداد کل مطالب :
    آخرین بازدید :
  •  
    شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic